ul. Parkowa 10, 32-100 Proszowice

Poniedziałek - Piątek 07:00 - 19:00

Zabiegi

Terapia manualna

Terapia Manualna to obszar fizjoterapii, którego celem jest leczenie dysfunkcji układu nerwowo-mięśniowo-szkieletowego. Jej podstawą jest dokładnie przeprowadzony wywiad, badanie kliniczne oraz analiza badań obrazowych.

Fala uderzeniowa

Terapia falą uderzeniową (ESWT) wykorzystywana jest głownie w zwalczaniu bólu mięsniowo-szkieletowego. Polega na tym, że w środowisku wodnym produkowane są fale o wysokiej energii, których uderzenia przyczyniają się do zmniejszenia lub zlikwidowania bólu.

Hydroterapia

Wykorzystanie wody do celów leczniczych nazywa się Hydroterapią. Wodę stosuje się w różnych postaciach, o różnych temperaturach.

Kinezyterapia

Kinezyterapia (gr. kinesis – ruch) – leczenie ruchem, gimnastyka lecznicza. Podstawą tej dziedziny fizjoterapii są ćwiczenia ruchowe. Ruch staje się środkiem leczniczym, mającym wpływ na cały organizm. Zadaniem kinezyterapii jest maksymalne usunięcie niesprawności fizycznej i przygotowanie do dalszej rehabilitacji, np. społecznej.

Ultradźwięki

Są to drgania mechaniczne o częstotliwości wyższej niż 20 kHz. Jest to zabieg, który jest rodzajem mechanoterapii. W wyniku przejścia fali ultradźwiękowej do tkanek, dochodzi do powstawania w nich ciepła oraz do zjawiska określanego mikro-masażem.

Elektrolecznictwo

Elektro-lecznictwem albo elektroterapią nazywa się dział lecznictwa fizykalnego, w którym wykorzystuje się do celów leczniczych bodźce elektryczne. Elektroterapia wykorzystuje działanie biologiczne prądu elektrycznego, który może: pobudzać nerwy i mięśnie, uśmierzać ból.

Biostymulacja laserowa

Jest obecnie najszybciej rozwijającym się działem fizykoterapii. Zabieg ten polega na usprawnieniu lub przyspieszeniu reakcji fizjologicznych poprzez naświetlenie tkanki promieniem lasera. Biostymulacja daje korzystne efekty przy leczeniu uszkodzeń, stanów zapalnych tkanek miękkich oraz trudno gojących się ranach i owrzodzeniach.

Krioterapia

Zabieg ten polega na obniżeniu temperatury tkanek. Celem krioterapii jest obniżenie temperatury skóry i tkanek głębiej położonych, a tym samym spowodowanie przekrwienia głębokiego okolicy poddanej zabiegowi. Krioterapia działa głównie przeciwbólowo i przekrwienie.

Magnetoterapia

Magnetoterapia to zabieg fizykalny, polegający na zastosowaniu wolno zmiennego pola magnetycznego. Przenika ono w całości przez całe ciało, w następstwie uruchamiając różnego rodzaju procesy komórkowe.

Masaże

Masaż to zabieg fizjoterapeutyczny polegający na sprężystym odkształcaniu tkanek. Kontakt z masażystą następuje po przez skórę, czyli naszą zewnętrzną powłokę, która po przez zakończenia nerwowe odbiera bodźce z zewnątrz.

PNF w skoliozach

PNF – proprioceptywne torowanie nerwowo-mięśniowe to koncepcja fizjoterapeutyczna. Podczas ćwiczeń wykorzystywany jest indywidualnie dobrany opór manualny. Opór ten pozwala na torowanie ruchu i stymulacje mięśnie do skurczu oraz zwiększa kontrolę motoryczną.

Rehabilitacja niemowlęcia i małego dziecka

Rehabilitacja niemowlęcia i małego dziecka oraz stosowanie się do zaleceń fizjoterapeuty podczas codziennej opieki nad dzieckiem pomaga we wszechstronnym rozwoju między innymi tym dzieciom, które mają kłopoty z napięciem mięśniowym, asymetrię ułożenia, problemy neurologiczne, albo urodziły się przedwcześnie, i by dogonić rówieśników, potrzebują odpowiedniej stymulacji.

Suche igłowanie

Suche igłowanie, to bardzo efektywna terapia, stosowana jako uzupełnienie pracy na punktach spustowych. Wykorzystywana w leczeniu bólów mięśniowo-powięziowych. W terapii używa się igieł do akupunktury o średnicy 0.3 mm. Celem zabiegu jest umieszczenie igły w miejscu punktu spustowego lub spiętego pasma mięśniowego. Na drodze odruchowej dochodzi do rozluźnienia i ustąpienia dolegliwości bólowych. Metoda z powodzeniem wykorzystywana jest w pracy z pacjentami bólowymi oraz sportowcami.

Drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny to masaż uciskowy, usprawniający krążenie limfy i płynów tkankowych w organizmie. Zalecany w leczeniu obrzęków limfatycznych i zastoju limfy. Poprawia metabolizm, pobudza układ limfatyczny, przyspiesza proces oczyszczania organizmu.